Rezervări telefonice NON STOP: +4 0741 217 166

Cum îți alegi cazarea în funcție de numărul de stele sau margarete ale unității?

2019-10-14 17:57:18 Autor: Rodna Rent a Car
Cum îți alegi cazarea în funcție de numărul de stele sau margarete ale unității?

Atunci când ești plecat într-o călătorie, fie că este de afaceri sau una în care îți dorești să te relaxezi și să descoperi locuri noi, cazarea se află mereu pe primul loc în lista ta de priorități. Pentru ca experiența turistică să nu aibă de suferit, este indicat să te informezi cu privire la facilitățile pe care unitatea de cazare aleasă le oferă, pentru a-ți oferi o ședere plăcută.

În Cluj-Napoca poți alege să te cazezi la un hotel sau poți decide să îți petreci noaptea la una din pensiunile disponibile.

Toate unitățile, fie că vorbim de hoteluri sau pensiuni și indiferent de numărul de stele sau margarete afișate, trebuie să îndeplinească anumite condiții pentru a obține o autorizație de funcționare:

  • temperatura în spațiile de cazare, de servire, dar și în cele comune să nu depășească 25 de grade Celsius vara, respectiv 21 de grade, iarna;
  • grupurile sanitare să aibă apă rece și caldă permanent;
  • spațiile de cazare să beneficieze de lumină naturală directă și de aerisire;
  • personalul să fie calificat și să se garanteze liniștea și siguranța turiștilor.

Pe lângă aceste condiții, există un sistem de clasificare, iar conform acestor norme hotelurile primesc stele, iar pensiunile, vilele sau cabanele turistice primesc flori (margarete).

Standard: hotel de 2 stele și pensiune de 2 margarete

În aceste unități ar trebui să găsești cel puțin prosoape, săpun și hârtie igienică, iar confortul diferă mult de la un caz la altul și, mai ales, de la o țară la alta. Ține minte însă că lenjeria nu îți va fi schimbată decât la 4 zile, iar prosoapele la 3.

Confort: hotelurile de 3 stele și pensiunile de 3 margarete

Camerele duble trebuie să aibă minimum 15 m² și să dispună de climatizare sau aer condiționat, internet wireless, telefon, minibar frigorific cu produse, televizor și cuvertură pat. Lenjeria se schimbă la 3 zile și prosoapele la două zile. În baie trebuie să găsești 3 prosoape/persoană, șampon, gel de duș și cască de baie, sistem de apelare urgentă la recepție și covoraș antiderapant. Recepția trebuie să aibă un loc de păstrare a bagajelor.

First Class: hotelurile de 4 stele și pensiunile de 4 margarete

Dacă te cazezi într-o cameră dublă într-un hotel de 4*, aceasta ar trebui să aibă minimum 18 m² și ține minte că angajații hotelului sunt datori să aducă lenjerie de pat şi prosoape proaspete (obligatoriu de culoare albă) la fiecare două zile şi halate curate la 3 zile.

Camerele sunt dotate cu seif, internet wireless, telefon, minibar frigorific cu produse și televizor, iar în baie trebuie să fie (în plus față de 3*) uscător de păr, halat de baie și papuci de unică folosință.

Hotelul are obligatoriu și un restaurant și trebuie să asigure cel puțin 15 servicii suplimentare (incluse în prețul de cazare sau taxate separat): de exemplu loc de joacă pentru copii, cabină de hidromasaj, coafor, etc.

Deluxe: hotelurile de 5 stele și pensiunile de 5 margarete

Suprafața minimă a unei camere duble este de 20 de m² și, la fel ca la 4*, lenjeria de pat și prosoapele se schimbă o dată la 2 zile, iar halatele la 3 zile.

În baie trebuie să găsești un set de produse igienice și cosmetice (minimum 5 produse – în loc de șampon, gel de duș și cască de baie)

Hotelurile de 5* au parcare păzită și pun la dispoziție minimum 3 servicii de agrement/relaxare (de exemplu piscină, teren de tenis, sală de fitness, etc.) și, la fel ca hotelurile de 4*, cel puțin 15 servicii suplimentare (incluse în prețul de cazare sau taxate separat).

În concluzie, numărul de stele al unui hotel reflectă calitatea serviciilor și lista de facilități pe care acesta ți le oferă. Cu toate acestea, pentru a te asigura că ești mulțumit de raportul preț-servicii, te îndemnăm să acorzi importanță și altor factori precum:

  • amplasarea hotelului în oraș și existența un restaurant în incintă sau în apropiere;
  • potrivirea cu nevoile tale de business (îți oferă săli de evenimente sau săli de conferințe);
  • oferirea serviciilor ospitaliere în acord cu personalitatea ta turistică;
  • tratamentul acordat de către personalul angajat și posibilitatea acestuia de a comunica în mai multe limbi (uneori, stelele și margaretele nu garantează calificarea și bunul-simț al angajaților).

Sursa imagine->https://www.shutterstock.com/image-photo/close-guests-hand-on-hotel-reception-411206452